MSM-04G Juaggu (Bandai 1:144)

 Mobile Suit Gundam - Unicorn

MSM-04G Juaggu

Bandai, 1:144 (High Grade)

dokončené: 10/2011

Úvod

Ďalší originálny dizajn mecha zo sveta Mobile Suit Gundam, tentoraz série Unicorn. Juaggu je špecializovaný prototyp, vychádzajúci z MSM-04 Acguy, určený na podporu prepadových akcií, pričom využíva svoje obojživelné schopnosti. Jeho typický dizajn tvorí plochá eliptická hlava a "sloní chobot" - v skutočnosti výfukové potrubie.

Stavba

Stavebnica je typický Bandai série High Grade (HG) - kĺby v končatinách sú z PVC, diely majú základné povrchové detaily. Plochá hlava je z predu prekrytá čírym dielom.

Keďže diely vyzerajú príliš hladko, doplnil som viacero drobností z plastu a dodatočných dielov od Kotobukiya. Naryl som aj niekoľko nových panelov a pridal zopár drobných otvorov. Na elipsovitú hlavu som pridal detailov viac, keďže tam si to hladký povrch a veľka plocha priam pýtala.


Povrchovka

Mierne som pozmenil farebnú schému zo žltej na khaki/hnedú. Na povrchovke som si vyskúšal odreniny pomocu Heavy Chipping od AK, vo výsledku mi však vznikli o niečo väčšie odreniny, ako som pôvodne očakával. Pri tomto modeli sa ukázal problém praskania dielov, pretože som striekal diely v rozloženom stave - farba sa dostala aj na styčné plochy a keďže diely sú dizajnované a vylisované tak, že do seba pasujú veľmi tesne, tak pri následnom skladaní vznikalo pnutie (dodatočná vrstva Surfaceru a farby), ktoré skončilo prasknutím dielov. Dekály boli poskladané zo zvyškov rôznych stavebníc a Bandai setov.


Záver

Číslo 38 má dôležitú symboliku - v čase dokončovania modelu tragicky zahynul Pavol Demitra, kapitán slovenskej hokejovej reprezentácie, spolu s ostatnými spoluhráčmi z klubu Lokomotiv Jaroslavľ. Takže na jeho pamiatku Juaggu nesie číslo 38 - číslo na hokejovom drese Pavla Demitru.

Ďalšie fotky







Roman Pieron, 2021

Komentáre