M4A2 Sherman (Academy 1:35)

M4A2 Sherman

Academy, 1:35

dokončené: 06/2013



Úvod

Môj prvý postavený model bojovej techniky v mierke 1:35. Typická mierka v mojom kitníku je totižto 1:72. Model som dostal od priateľa z Mjanmarska a celú stavbu som absolvoval ako súčasť online súťaže na jednom modelárskom diskusnom fóre.

Stavba

Stavebnica od Academy mi pripadala trošku zjednodušená, najviac sa mi nepozdávali vinylové pásy. Preto som sa rozhodol použiť kovovú hlaveň od RB, sady kovových dielov od Eduardu a počas stavby som doplnil ešte aj M2 guľomet. K tomu nejaké drobné doplnky ako lano a batožinu/náklad na korbu. Na vežu som surfacerom vyrobil textúru liateho povrchu. Žiaľ, pásy som nevedel nijak lepšie vyriešiť, takže ostali pôvodné vynilové.


Povrchovka

Model v mierke 1:35 už poskytuje dostatok priestoru na intenzívny weathering, rozhodol som sa aplikovať všetky známe techniky. Celý povrch som striekal rôznými odtieňmi zelenej farby v štýle farebnej modulácie. Drobnosti som zvýraznil odlišnou/svetlejšou farbou a štetcom.

Na zadnú časť korby som pridal rôzne zvyšky (kanistre, debny, koleso...), ktoré simulujú vezený náklad. Plachtu som vyrobil z miliputu. Na skromnej podložke znázorňujúcej ruskú zem mali byť ruskí vojaci, zabávajúci sa pri harmonike (sada 0413 od Trumpeteru), ale túto časť diorámy som zatiaľ nedokončil. Snáď časom....







Ďalšie fotky












Roman Pieron, 2021

Komentáre