Hawker Sea Fury Mk.11 (Trumpeter 1:72)

Hawker Sea Fury Mk.11

Trumpeter, 1:72

dokončené: 11/2009

Úvod

Hawker Sea Fury bola námorná verzia nástupcu slávneho stíhača z druhej svetovej vojny Hawker Tempest. Vzhľadom na rozvoj prúdového letectva bol stroj typu Hawker Fury odsúdený na neúspech, avšak jeho námorná verzia sa uchytila. Verzia Mk.11 bola stíhacia-bombardovacia, ktorá sa aktívne zapojila do vojny v Kórei. Poručíkovi Carmichaelovi sa pripisuje zostrel prúdového lietadla MiG-15 počas leteckého súboja. Na krabičke je práve tento stroj.

Stavba

Stavebnica je to relatívne jednoduchá, s hladkým povrchom bez nitov. Z výzbroje ponúka rakety pod krídlami. Samotné krídla sa dajú postaviť sklopené, ako na lietadlovej lodi, ale detaily skladacej konštrukcie ma nepresvedčili - sú zjednodušené a hrubé. Rovnako podvozkové šachty sú nejake hrubé.

Model som sa snažil oživiť detailami. Okrem sady samolepiacich PE od Eduardu (super detaily do interiéru)  som oddelil chvostové ovládacie plochy a upevnil ich v odchýlenej polohe. Rovnako som celý povrch onitoval nitovadlami od RB Productions. Žiadne ďalšie zásadnejšie úpravy ani opravy som už nerobil, zvyšok stavby bola pohodička.


Povrchovka

Model som striekal akrylovými Tamyiami - Sky + vlastný mix Extra Dark Sea Grey.

Model som položil na podložku, ktorá by mala pripomínať palubu lietadlovej lode. Vedľa krídla som umiestnil aj bristkého pilota so žltou vestou. Žiaľ na fotkách nie je (musím model nafotiť nanovo).

Fotky






Roman Pieron, 2021

Komentáre