A-Wing Starfighter (Bandai 1:72)

Star Wars

A-Wing Starfighter

Bandai, 1:72

dokončené: 06/2018

Úvod

Kvalitná stavebnica ikonickej stíhačky A-Wing z filmovej ságy Star Wars v prevedení firmy Bandai. Doteraz vyšli len dve stavebnice A-Wingu - Easy Kit od Revellu (1:44) v netypickej mierke a podobne primitívny, viackrát prebalený model od AMT (1:48). Bandai je japonská záruka kvality, našťastie aj vo vhodnej mierke 1:72.

Stavba

Ku stavebnici som pridal aj doplnkové kovové diely od Greenstrawberry - set priamo určený na A-Wing od Bandai a k tomu Hangar Equipment vol.1 na podložku. 


Interiér som trochu vylepšil kovovými dielmi, aj keď už pôvodné diely boli postačujúce. Zo sady Greenstrawberry som najviac ocenil detaily v podvozkových šachtách a v otvorenom servisnom priestore pod trupom.

Keďže som chcel urobiť hangárovaný / servisovaný stroj, svojpomocne som ešte otvoril ďalší servisný otvor na trupe, vedľa kabíny pilota. Detaily sú vyrobené podomácky, s pomocou zvyškov rezinových sád, určených na lietadlá.

Zvyšok stavby už nijak nevybočoval od bežných postupov, akurát som model udržiaval v rozloženom stave, aby som si aspoň trochu ušetril čas pri maskovaní počas povrchovej úpravy.

Zvolil som klasickú farebnú kombináciu podľa filmu Return of the Jedi (episode 6) - červená a krémová + sivé doplnky.

Model som postavil na podložku, znázorňujúcu hangár. Okrem obslužného rebríka od Greenstrawberry som pridal aj servisného Power Droida (a-ka Gonk), ktorý je od RetroKit (RetroSF). Ešte som plánoval pridať aj pilota, tiež od RetroKitu, ale priority tlačili do iných modelov, takže si na to ešte chvíľu musím počkať.








Roman Pieron, 2021

Komentáre

Gustav@botes2000.com napísal(a)…
Hi

How Can I order a Built A-Wing Diorama like this?