Toyota MR-S Happiness! (Kotobukiya 1/24)

Výnimočne sa mi podarilo kúpiť cez eBay niečo lacnejšie (presnejšie povedané dva modely za 0.99$) a zároveň dosť originálne (aspoň pre mňa) - autá v mierke 1/24 s anime dekálmi.
Po tom, čo som doma modely vybalil, zbadala 4-ročná dcérka na krabici "princezny" a bolo vymaľované - dostal som za povinnosť okamžite začať stavať "princeznové auto". V skutočnosti sa jedná o Toyotu MR-S v anime edícii, po japonsky Itasha.
Ak by chcel niekto detaily - ide o vizuálnu počítačovú hru Hapiness! v štýle anime, neskôr z nej vznikli série komixov (manga)... zvyšok na MyAnimeLst

krabica modelu... riadne lákadlo pre fanúšikov anime

Dekálový arch veľkosti A4. Sú na nej pomaly všetky stredoškoláčky podľa anime. Kúsky na predný kufor alebo dvere sú vyrezané, takže nebude treba nič vymeriavať a strihať.

Začal som podvozkom, tmavošedý so striebornými detailami

Karosériu som urobil v zavretej podobe, aby som sa nemusel extra zapodievať interiérom a hľadať podklady
karoséria po Surfe
nasadená na podvozok

S interiérom som sa máličko farebne pohral
jednotlivé diely interéru
komplet s ľahkým tieňovaním
volant vpravo, čiže originál Japonsko

Bielu farbu som použil Pure White od Gaia Notes, lesklý lak GX-100 od GSI
snaha o hladký lesklý povrch
snáď to bude stačiť pod dekály

Fáza dekálov bola tá najzaujímavejšia
prvé dekály, zatiaľ žiaden zásadný problém

dekál na prednom kufri už problém robil, preto som ho opakovane natieral Mark Softerom a neskôr Hypersolom, pretože nie celkom ochotne kopíroval prechod kufor - svetlomety
vyzerá to postačujúco
srdiečko a zelené jabĺčko musia byť :-)

Keď som bol konečne spokojný s tým, ako sadol dekál na prednom kufre, nastriekal som niekoľko ďalších vrstiev lesklého laku, nechal vytvrdnúť viac ako týždeň a nakoniec celý povrch prebrúsil a preleštil.
Urobil som viacero chýb, ktoré vznikli mojou neznalosťou postupov robenia lesklého povrchu auta (chýbajúci wash, pasovanie okien a svetlometov, maľovanie čírych dielov atď...)

Tu sú fotky hotového modelu, snáď sa bude páčiť


Stavba aj výsledný model sa mi natoľko zapáčili, že okrem druhého auta z rovnakej kúpy (Subaru Legacy) som s odstupom času investoval do tohto šialenstva :-)

Komentáre