Mirage 2000 - Egg Plane

Pred nedávnom som sa zastavil v relatívne novej modelárskej predajne modelarsky.sk v Petržalke a okrem dobrých cien, veľkého výberu a ochotného personálu som nazrel aj do krabičiek modelov/karikatúr - egg planes alias "vajíčkové lietadlá". Momentálne sú v móde vďaka Modelárovi a Modelfore. Tak som si kúpil novinku Mirage 2000 od AFV 8-)

Mirage 2000-5 egg plane - AFV Club
Model má tak do 30 dielov na jednom rámiku, takmer bez rytia (okrem veľmi hrubo narytých pohyblivých plôch) a k tomu "bustu" pilota. Skvelá vec, takže som sa ho rozhodol postavíť hneď, ako takú chuťovečku. Len tak, bez úprav, jediné čo som chcel trošku doplníť je chýbajúce rytie, ale aj to len kvôli tomu, aby som si niekde vyskúšal rytie do kružnice a oválov, s čim mávam bežne problémy...

Zopár slov a fotiek z priebehu stavby - hrubá stavba hotová, začínam dopĺňať rytie v rámci umeleckej tvorivosti (výkresom som sa nechal len inšpirovať):


Pridaných zopár kruhových krytiek, ale po pár pokusoch som to nechal tak. Kružidlom sa mi to robilo zle (rozťahovanie kružidla, oblý povrch), tak som urobil iba šesť kruhových krytiek podľa šablón... aspoň som si vyrobil nový nástroj na prerývanie od ruky. A namaľoval som karikatúru pilota:


Nakoniec hotový model. Štandartná stavba, experimentoval som v dvoch bodoch:
- použil som Base White od Gunze ako základovú farbu na Surfacer. Skúšal som ho viackrát nariediť, ale stále mi robil krupicu. Tak neviem, niekde nastala chyba a efekt bielej podkladovej farby ma moc nenadchol, takže ho asi vyhodím...
- matný akrylový lak - v tomto bode pravidelne experimentujem, keďže som stále nenašiel spoľahlivý matný akrylový lak. Tentoraz som skúšal Gunze H, ale ani po nastriekaní viacerých vrstiev povrch nezmatnel. Možno málo rozmiešaný, možno zle rozriedený, možno je celkom na kočku.... nateraz som zvolil Heňovu odskúšanú klasiku - matný Model Master, rychloschnúci a extra smradľavý... ale čo by človek nevydržal, keď už je model takmer hotový 8-))


Komentáre

Dark Tower napísal(a)…
Hehehehehehe, dobry ulet. Tieto egg-lietadielka som zahliadol tusim tiez v Modelari. Trochu som zostal sklamany z urovne detailov na modeli. Sice je to karikatura a taky ulet, ale aj tak si mohli dat zalezat viac. A chyba mi tam nejaky referencny rozmer, ake velke je vlastne to lietadielko?
Roman Pieron napísal(a)…
Vidis, to ma nenapadlo, dat tam nejaky referencny objekt. Skusim este nieco odfotit, zatial moze posluzit Tamiya farba, na ktorej je rozostavany model postaveny...
Uroven detailov sklamala aj mna, je to take kopytko, este ze je to aspon tvarmi take chutne 8-)))