Steyr 1500 - hotovo, akrylový pokus úspešný

Dobieham zameškané a zverejňujem fotky hotového modelu.

Farbami Vallejo ModelColor som namaľoval všetku plachtovinu a pokúsil som sa urobiť aj nejaké tieňovanie, najmä na tej zloženej streche. Pôvodne boli kontrasty väčšie, ale na záver som dal matný lak a nejak sa to celé potlačilo a zjemnilo... mne sa však viac páčil stav pred lakom.


Hrdzu a stekance som opäť robil čisto akrylom, tentoraz som si pomohol spomaľovačom (Retarderom) a nemal som s tým žiadne problémy.
Zmesy pigmentov som naniesol na sucho a fixoval nariedeným matným lakom. Aj tu som bol prekvapený bezproblémovým postupom, najmä mi neostali lesklé mapy ako mi často robieval MiGov Pigment Fixer. Spodok som celý napatlal mokrou zmesou pigmentov, na niektorých blatníkoch som to neurobil moc dôsledne, tak som to neskôr ešte opravoval (opravy ešte nie sú vidieť na fotkách, rovnako ako červené a zelené koncové svetlá)


Aké mi z toho plynie ponaučenie ? Okrem Surfacera som schopný plnohodnotne urobiť všetky bežné patinovacie techniky bez použitia smradľavých prípravkov 8-)))

Toto bol však test iba na technike, dal som si teda novu výzvu:
ďalší model bude "lietadlo iba akrylmi"
A ak uspejem s Primerom od Valleja, tak definitívne obídem aj Surfacer 8-)))

Komentáre

Dark Tower napísal(a)…
Krasna pracicka Roman, akrylky ti evidentne prospievaju a praca s nimi ta bavi. Tak drzim palce pri dalsich pracach!
▼ Lukáš Reemus Vanko napísal(a)…
Ja sa moc nevyznam vo vojenskej technike ale musim povedat ze zmysel pre detail je tu uzasny..super to vyzera
Roman Pieron napísal(a)…
diky chlapi, som rad, ze sa vozitko paci.
Akryly pouzivam coraz viac, aby som minimalizoval zapach doma. Navyse, na plachte som teraz experimentoval s figurkarskym sposobom malovania (hladkanie), takze po "akrylovom lietadle" mam konecne v plane "akrylove figurky" 8-)))