MSJ-06II-A Tieren Ground Type (Gundam 00)

Model kúpený počas dovolenky v Japonsku.

Japonsko je zvláštna krajina, kde sci-fi, roboti, komixy a gamblerstvo je integrálnou súčasťou tamojšej kultúry. Celé generácie Japoncov vyrastali na animovaných sci-fi seriáloch, v ktorých kladní hrdinovia Federatívnych Síl obsluhujú mobilné bojové obleky Gundam proti záporákom zo spoločenstvu Zeon. Pozemná verzia Tierenu je teda záporácka postava.

Samotný model je už na prvý pohľad prekvapujúci - vo vysokej krabici je plne natlačených 10 rámčekov rôznej farby. Lenže pozor - v bežnej stavebnici môžu byť rámčeky rôznych farieb (aj to zriedkavo), ale všetky diely na jednom rámčeku sú rovnako sfarbené. Bandai zašiel o kus ďalej a na jednom rámčeku sa súčasne nachádzajú diely štyroch rôznych farieb! Kto neverí, nech sa pozrie:

Otrepy som hľadal márne, aj stopy po vyhadzovačoch. Diely sú pekne vyleštené, bez kazov, na niektorých je znázornený aj odlievaný povrch. Sú navrhnuté tak, aby sa prípadné stopy po spojení dvoch dielov prikryli ďalším dielom. Akurát ma dosť otravovala deliaca rovina - keďže boli použité 3D formy, jemné deliace roviny boli často aj na dosť neočakávaných miestach...

Ďalšia zmena oproti doteraz stavaným modelom- diely stačí len vycvaknúť z rámčekov, jemne začistiť a zložiť. Bez lepidla, pretože všetko je navrhnuté tak, aby to do seba na chlp zapadlo. Super vec, pokiaľ som spojené diely nechcel späť rozložiť - moc sa im už nechce od seba...

Ešte k farbe dielov - sú také rôznofarebné, pretože model po postavení nie je treba maľovať ! Stačí diely povycvakávať, poskladať, vytiahnuť linky Gundamakerom a hotovo!!! Z mojho pohľadu hračkársky prístup, takže bude zmena - na model skúsim dať povrchovú úpravu v štýle pozemnej bojovej techniky.

Fotky postaveného modelu budú čoskoro, pretože hrubú stavbu už mám dávno za sebou (týmto príspevkom dobieham dlhodobé resty)

Komentáre

Dark Tower napísal(a)…
Jaaaaaaaaj, ujo Marian zauradoval, ako tak pozeram... Zachvilku s tymi robotmi nakazi cele KPM ZA :))) Ale fakt je, ze tie roboty su velmi pekne, detailne a ako stavebnice/modely su vzrorovym prikladom, ako sa to MA robit...
Roman Pieron napísal(a)…
Tak trochu a mozno aj naopak 8-))
V Tokiu som bol v roku 2008, takze model mam uz dva roky a Marian sa k nam pridal po Plastic Session 2010. Mam dokonca pocit, ze aj tie "Armored Core" zacal robit az teraz v lete, po nasich vzajomnych sci-fi debatach 8-)))) S uritostou ale mozem povedat, ze ma nakazil Warhammerom, takze momentalne obzeram bojovu techniku ako Valkiriu, Imperial Guard tanky alebo Tau Gunship 8-))))

Inak, tie inspiracie a vzajomne nakazenie sa mi velmi pacia, po jeho prichode to u nas v klube dost ozilo. Figurky sa aj ostatnym zacinaju pomaly vryvat pod kozu, prve naznaky "kacirskych" myslienok uz vidiet 8-))