Nová slovenská Avia B-534 - RS models, 1/72

To, že nový model Avie B-534 v mierke 1/72 plánuje vydať Eduard som už spomínal, naposledy sa pripomenuli počas tohtoročnej akcie E-Day. Plán však hovoril o horizonte niekoľkých rokov. Niečo sa hovorilo aj v súvislosti s MPM, ale ešte viac neurčito. No nakoniec je to RS models, ktorý všetkých predbehol a na tohtoročnej Plastikovej Zime ohlásil novinku:
Avia B-534 v mierke 1/72 celebrate
V tom čase iba slovne, výlisky ešte neboli predstavené.
S mesačným odstupom je však informácií už viac, napríklad na webe www.rsmodels.cz, podľa nich sú už na svete verzie B-534 IV.série a Bk-534.

Potešili ma slovenské dekály, aj keď od RS models som to čakal skôr ako samozrejmosť. V prípade série IV zobrazujú cvičnú S-16 a M-4 Letky 13, v kanónovej verzii je to M-8 Letky 13, zobrazenú aj na obale krabičky.
Na web stránkach výrobcu sú aj fotky výliskov, vyzerá to tak, že nemajú nič spoločné so starými Kovozávodami (nebol som si istý, už ma raz sklamali Tatrou T-111, čo boli vlastne prebalené výlisky od MGD). Prvotné informácie zo stavby sú potešujúce (aj keď stále je to short-runtanduk), takže sa môžme radovať.
Ohlásené sú aj B-534 I. a II. série; II. séria bude aj so slovenskými dekálmi.
No super správy, nie ? Snáď len tá cena by nemusela byť taká vysoká - okolo 15€ duit

Komentáre