Hawker Sea Fury - povrchová úprava

Tento príspevok opäť píšem ako otvorenú reakciu na otázku jedného návštevníka blogu (zdravím Petra), takže to bude o dosť obšírnejšie ako zvyčajne. Ktorí z vás tento postup dobre poznajú, kľudne ho preskočte, kto nie, čítajte, možno sa dozviete niečo nové 8-)

Model som naposledy zanechal po nastriekaní Surfacerom a po nitovaní.
Zjednotenie povrchu farbou som vynechal a priamo som nastriekal čiernou Tamiyou pruhy po všetkých ryhách paneláže. Tieto pruhy by mali neskôr mierne presvitať pod vrchnou farbou, čím sa dosiahne rozbitie povrchu (a o to nám ide - "pre-shading").
Nastriekal som približne na miesta pruhov (krídla, trup) biele plochy, ktoré som následne zamaskoval presne na šírku narezanou Tamiya páskou. Ďalej nástrek čiernou a kompletné zamaskovanie, ktoré stiahnem až po nastriekaní kamufláže.
Na spodné plochy som nastriekal farbu Sky (Tamiya XF-21), snažil som ja ju dosť nariediť, aby presvital pre-shading. Páskou som zamaskoval prechod farieb Sky a Extra Dark Sea Grey (trup, krídla, chvost) a nastriekal horné plochy, opäť som sa snažil o presvitanie čierných pruhov.
Do stredu plôch som nastriekal svetlejšie odtiene základných farieb (do Sky išla žltá a zelená, do tmavošedej išla svetlošedá), aby som opäť zvýraznil nejednoliatosť farebného povrchu.
Kontrasty som sa rozhodol ešte dodatočne zvýrazniť nastriekaním veľmi zriedenej čiernej a zelenej na hrany plôch.

Fotky z tohto bodu sú tu:



Všetko som to zafixoval lesklým lakom a naniesol som dekály. Keďže som chcel zvýrazňovať nitovanie, dekály som potrel Mark Softerom, aby som si bol istý, že sa vtiahli do každej priehlbinky. Po dvoch náteroch som opäť nastriekal lesklý lak, aby som dekály zarovnal a aby mali rovnakú lesklosť ako okolitý povrch.



A ideme do finále - na lesklý povrch som tenkým štetcom naniesol do všetkých rýh a nitov wash od Miga. Na tmavý povrch Dark Wash, na svetlý povrch Neutral Wash. Nechal preschnúť asi 10 minút a potom "čistítkom na uši" postupne zotieral tak, aby wash zostal zapustený vo všetkých ryhách. Išlo to celkom ľahko, zmes je už vopred zriedená na priame použitie, treba ju len poriadne premiešať a po zaschnutí šla ľahko dole z lesklého povrchu. Super výrobok. Takto to vyzerá po natretí na povrch modelu pred samotným stieraním:



Uffff, budúci príspevok bude kratší, sľubujem, už len dokončenie modelu...

Komentáre