Hawker Sea Fury FB Mk.11 - začiatok

V poslednom období mám nejak pomenej času na modely a ešte si to komplikujem tým, že mám rozrobených asi 7 modelov, na ktorých podľa aktuálnej nálady priebežne pracujem... Takže žiaden veľký a ucelený progres na modeloch nie je vidieť, iba samé malé zmeny s veľkým časovým odstupom. Ak chcem udržať blog prehľadný, bez neustálych preskokov medzi siedmimi modelmi, tak nenapíšem asi nič... Ale predsa len, skúsim udržať súvislú niť pri stavbe Hawker Sea Fury, ktorý som začal stavať (a priebežne si o tom písať) asi pred pol rokom:

S odstupom roku a pol po prvom príspevku na tému Hawker Sea Fury FB Mk.11 od Trumpeteru 1/72 na tomto blogu som sa dopracoval k tomu, že som začal na modeli robiť - nejak nás staviteľov lietadiel v klube rapídne ubúda, tak som si povedal, že je čas na chvíľku si odskočiť späť do tejto oblasti a dokázať si, že ešte stále viem postaviť čistý model 8-))
Navyše v poslednej dobe na výstavách pribúdajú modely lietadiel s nitovaným povrchom, čo sa mne osobne páči, tak si to chcem vyskúšať. A ešte jeden dôvod - zbierka lietadiel slovenského štátu sa mi utešene rozrastá, ale len v krabiciach v skrini, postavené nemám ani jedno. Takže toto je taký môj malý pokus o návrat medzi staviteľov lietadiel a zároveň tréning a príprava na dôležitejšiu zbierku slovenského letectva.

Tu je zopár stránok s fotkami, pre tých, ktorí sa o lietadlo zaujímajú viac. Keďže robím krabičku, odolal som takmer všetkým nápadom o otvorenie vnútorného priestoru...
http://www.primeportal.net/hangar/bill_spidle3/sea_fury_fbii_n24sf/
http://www.primeportal.net/hangar/bill_spidle3/seafury_fbii_n24sf/

A ešte zoznam použiteľnej literatúry:
  • Warbirdtech 37
  • Squadron Signal - Aircraft In Action 117
  • Warplanes Special 01
  • Warpaint 16
Začiatok stavby
O tom, že je to RELATÍVNE nenáročný model, som sa presvedčil hneď na začiatku - sklopiteľné krídla som chcel zafixovať v nesklopenej polohe (načo strácať čas detailami krídla?), ale s týmto výrobca asi nepočítal, pretože vzniknutú niekoľkomilimetrovú špáru v spoji som musel tmeliť a poničené rytie nanovo prerývať.
Navyše, napriek tomu, že to mala byť krabička, som sa už na začiatku dopustil "chyby" a oddelil som pohyblivé chvostové plochy. Sorry, neodolal som.

Tu sú nejaké fotky hrubej stavby, po prvotnom nástreku Surfacerom:

Komentáre