Slovenská Avia Ba-33

Konečne lepší model lietadla Avia Ba-33 - na svete je shortrun od AZ Model aj s dekálmi na slovenské Vzdušné zbrane. Čo je Avia Ba-33 ? Stíhacie lietadlo československej výroby z konca 20-tych rokov. Dva kusy sa dožili služby v slovenskom letectve ako cvičné stroje pred tým, ako prešli budúci piloti na Avie B-534. V tom čase to bol už beznádejne zastaraný typ, ktorý bol aj v krátkom čase vyradený zo služby.
Model bol doteraz k dispozícií len rezin od RVHP, ktorý som včera s ľahkým srdcom vyhodil do kontajnera, pretože u mňa asi nikdy nenastane taký psychický stav, aby som ho začal stavať...
Takže je tu novinka - klasický short-run v retro štýle KP, séria "Basic". Model je v podobnom duchu ako napríklad L-60 Brigadýr, čiže jeden stromček s jednoduchými dielmi, žiadne kováky (pôvodne pán Muzikant sľuboval jednoduché kováky), z rezinu iba "kovová" vrtuľa. Mňa trochu zaskočil asi až príliš jednoduchý návod (niečo v štýle Kovozávody). Vie niekto napríklad, kedy použiť drevenú a kedy kovovú vrtuľu ??
Stavebnica ponúka okrem okrem československého a japonského letectva aj sfarbenie a označenie slovenského letectva. A to je to, čo chceme! Slovenský stroj by mal zobrazovať lietadlo Cvičnej letky v Piešťanoch z roku 1940. Bohužiaľ doteraz som nevidel žiadnu fotku stroja s označením sVz. Farebný bokorys sa objavil v knižke pána Rajninca "Slovenské letectvo 1939-1944 č.1", z čoho vychádza aj verzia na krabičke. Nie som si však celkom istý tým rokom (1940), poslednú informáciu o používaní tohto typu mám z roku 1939. Navyše počas kampane v Poľsku bol zavedený široký biely lem okolo kruhových znakov, takže tieto prvotné bez lemu patria skôr do obdobia pred septembrom 1939. Kto ma novšie informácie, nech sa mi ozve! No a vďaka príliš zjednodušenému návodu chýba informácia, že sa jedná o stroj Ba-33.11, takže treba z dekálového aršíku vybrať správne trupové číslo.
Celkovo mám dobrý pocit, so shortrunom sa síce trošku potrápim, ale kamufláž a dekály sedia, takže nakoniec by to mal byť pekný model v zbierke slovenského letectva. No a teším sa ďalšie sľubované slovenské typy ako Be-50 alebo Be-555...

Komentáre