Modelbrno 2009 - postrehy, fotky

Po ročnej prestávke som sa opäť dostal na súťaž Modelbrno. Z klubu nás v sobotu ráno vycestovalo 5 ľudí, každý aspoň s jedným modelom, takže celkom kvalitná klubová účasť 8-)) Tri hodinky cesty a boli sme na výstavisku. Super že súťaž je v priestoroch brnenského výstaviska (BVV), autom je ho ľahko nájsť a aj parkovanie je bez problémov blízko výstavnej haly.

Vystavených modelov bolo viac ako 1000 podľa mne dostupných údajov, veľká väčšina postavených na veľmi dobrej úrovni. Bolo sa na čo pozerať a inšpirovať sa, aj som sa nafotil ako blázon. Napríklad v mojich obľúbených kategóriach "bojová technika 1/72" bolo množstvo modelov, z ktorých minimálne 90% by som označil za prvotriedne práce. Postupne sa rozširujú aj modely techniky 1/48, teraz tam bolo 52 modelov v jednej kategórii, takže možno je čas ich podeliť napríklad na pásovú a kolesovú techniku ako je to v mierkach 1/35 a 1/72.
Trošku ma zmiatol nový systém vyhlasovania výsledkov - "Najlepší model" a "Ocenený model", pričom ocenených modelov mohlo byť viacero alebo aj žiaden, prípadne najlepší nemusel byť udelený. Uvidíme, či sa uchytí... Ďalšia nejasnosť bola pri vyhlasovaní výsledkov, keď boli modelári vyzývaný iba menami, takže neviem, ktoré modely boli ocenené, dokonca aj papierové označenia určujúce výsledné poradie bežne kladené ku víťazným modelom na stoloch chýbali. Dva roky dozadu ich tam ešte dávali. Takže záver súťaže bol pre mňa tak trochu rozpačitý a vážne doteraz netuším, kto kde vyhral a s čím.

Ale späť k modelom - vystavené boli aj stoly so SIG výstavkami, napríklad také ako What-If, Čs. letectvo do roku 1938 alebo Desert Storm. Asi počtom najväčšia bola výstava modelov v mierke 1/144 (paradoxne tých najmenších modelov), čo ma celkom príjemne prekvapilo. Fakt zaberala niekoľko stolov! Asi 6-7 modelárskych klubov malo svoje prezentačné stoly. Celkom pekný spôsob sebaprezentácie.

Celý čas prebiehali aj ukážky stavby modelov, osobne som sa tešil na maľovanie figúriek, ale ich prezentácia nebola podľa mňa až tak zvládnutá. Okolo stola sa totižto postavilo zo šesť ľudí a zvyšok spoza chrbta už nič nevidel. Síce sa to natáčalo aj na videokameru, ale počul som niečo o tom, že sa záznam bude predávať na DVD. Holt, tvrdý biznis vládne už aj v našom koníčku...

Predajcov bolo dosť, aj zľavy sa objavili (minul som všetky peniaze 8-))), takže aj predajná časť bola úspešná (a ja som si domov doniesol štvrťkového Sturmtigra za dobrú cenu a k tomu slovenská Aviu Ba-33, paráááda!!). K tomu som postretával viacero známych z rôznych klubov a kútov Slovenska a Čiech...

Napriek občas mätúcej organizácii som mal dobrý pocit z tejto súťaže, počtom modelov aj ich kvalitou ma opäť ohúrila, takže dúfam, že o rok sme tam zas.

No a pre tých, ktorí v Brne neboli, som zverejnil fotky:
Modelbrno 2009

Komentáre

Matej "KaVečko" Paluda napísal(a)…
Pekný článok i fotky Roman,díky moc. S tými výsledkami, ako by si mi čítal z mysle, však potom okolo toho bola i na Modelfóre diskusia.