Praga E-241 v plaste

Produkcia firmy RS Models ma opäť potešila, pretože ich novinka sa týka slovenského letectva - československé predvojnové školné a cvičné lietadlo Praga E.241 (1/72) v dekálovej verzii SVZ. Mňa osobne teší aj ten fakt, že sa tak hádam udialo aj vďaka mojím prosbám o túto plastovú reedíciu pôvodne rezinovej stavebnice.

Z čoho sa to teda vlastne teším ? Nemusím sa trápiť s rezinom, plastové diely sú celkom pekné, aj keď dosť jednoduché - konštrukčne kopírujú tie rezinové, čo je vlastnosť všetkých "konvertovaných" stavebníc tohto výrobcu.
No sú to najmä tri dekálové verzie Slovenského štátu:
  • celostrieborná c83 (predvojnová kamufláž) z Leteckej školy s kruhovými znakmi SVZ doplnenými o trámové kríže (po septembri 1939)
  • celostrieborná S-37 so žltými doplnkami leteckej školy a novými znakmi SVZ. Stroj s rovnakým označením lietal v zime 1942 v Trenčianskych Biskupiciach na lyžiach, takže máme dodatočný námet na malé úpravy
  • khaki S-39 opäť so žltými doplnkami leteckej školy


A už teraz sa teším na ďalšie novinky - je v pláne Avia Ba-122, ktorá môže byť bohatá na rôzne slovenské verzie, napríklad akrobatické stroje Trnku a Kačku... Dúfam len, že sa pán Schneider nerozhodne vyradiť slovenské dekály tak ako napríklad v prípade plastového Zlínu Z-XII s uzatvorenou kabínou...

Komentáre

Matej "KaVečko" Paluda napísal(a)…
Myslíš, že sa ti bude ešte chcieť stavať eroplán po takej dlhej dobe čo sa venuješ technike? Ako super, vyzerá to na zaujímavú predlohu(ani som nevedel, že také niečo bolo). Lietadlo by bodlo, už dlho nik okrem Peťa nič také nepostavil. Tak ak do toho pôjdeš, tak držím palce :)
Roman Pieron napísal(a)…
Ale ano, bude sa mi ho chciet stavat, uz teraz paralelne bojujem s dvoma lietadlami - Sea Fury a Zlin XII a paci sa mi to. Coskoro dam prve fotky do blogu 8-))
Tato Praga si na svoj cas este pocka, ale raz to bude...