Peugeot 206 WRC - lak

Aby som na chvíľu zmenil tému, v časoch nečinnosti nie som až taký nečinný. Trénujem lesklý povrch 8-)))
Moja obeť - Peugeot 206 WRC - už má nový lak. Prvý pokus som urobil s Humbrol farbami. Najprv lesklá biela a potom lesklá červená. Je to asi klasický postup, mne však nie celkom vyhovoval. Syntetické farby totižto smrdia (pre upresnenie - mne voňajú, manželke smrdia). Navyše ani biela ani červená moc dobre nekryjú, tak som dal asi 5 jemných nástrekov, pričom každý z nich potreboval aspoň 2 dni na dobré preschnutie. Na moj vkus dosť zdĺhavý postup. Čo ma však najviac nahnevalo bolo to, že sa mi na povrch nalepili rôzne čiastočky prachu (môj pracovný stôl je v skutočnosti uzavretá skriňa, takže prach nemá kam odfukovať), pri poslednom nástreku dokonca jeden chĺpok statickej trávy (viď podložka pod Gaza). Pri jeho odstraňovaní som sa snažil čo najmenej poškodiť povrch, ale aj tak, urobil som viditeľnú ryhu do farby. Išlo ma síce rozhodiť od zlosti, ale dostal som nápad.......
Pokus číslo dva - Humbrol išiel do krabice, vytiahol som Tamiye a ideme odznovu. Od Tamiye som očakával väčšiu rýchlosť a možnosť farby/lak nakoniec vyleštiť (použil som klasické matné akrylové farby) 8-))).
Škrabanec som celkom ľahko brúsnou pastou vyleštil do hladka, celok nastriekal matnou bielou na zjednotenie podkladu (tá červená fakt veľmi zle kryje), zamaskoval spodné pruhy, namiešal som si červený odtieň a na niekoľko krát karosériu v pohode prestriekal. V ten istý večer som ešte povrch preleštil od prachu a dal lesklý lak. Na druhý deň som začal nanášať dekály.
Tu je aktuálny stav (časť dekálov ešte chýba)



Úmyselne som model natočil pod svetlo tak, aby bol vidieť lesklý povrch. Pretože síce lesklý je, ale vidieť aj klasický pomarančový povrch. S tým som tak trochu počítal (aj keď možno nie až tak výrazne), pretože keď nanesiem všetky dekály, pôjde niekoľko vrstiev lesklého laku a záverečné leštenie. Dúfam, že sa tak prepracujem ku peknému povrchu.
Bolo by super, keby mi tento pokus vyšiel, už by som v lesklom povrchu až taký problém nevidel 8-)))

Komentáre