Gaz-67B 1/48 - nešťastné sedačky

Už asi dva mesiace stál Gaz takmer bez zmeny. Môj problém - ako mám dokončiť sedačky, aby vyzerali opotrebovane ? Skúšal som rôzne postupy - namaľovať tiene viacerými vrstvami šedej (Vallejo na štetec) v snahe napodobniť figurkárov; naniesť tmavšie tiene pigmentami; tupovať olejové farby... ale stále som bol nespokojný s výsledkom.
Po posledných debatách na stretnutí som si povedal, že tak už dosť - a sedačky som dokončil.

Hádam mám nateraz hotovo, tu na pár fotkách ukážem môj boj so sedačkami (našťastie emócie na fotkách nie je vidieť)

  • Prvotná verzia sedačiek - svetlošedé plátno, tieňovanie tupovaním čiernej olejky do rohov... dojem nič moc, vznikli mi tam nejaké x-ká...


  • Postup ku záverečnej verzii - opäť svetlošedý základ, čiernou olejkou tupované tiene, tentoraz po obvode sedačiek. Dosť málo výrazný efekt, ale Béďo odporučil vydržať do ďalšieho dňa, lebo ja by som to od zlosti hneď nanovo premaľoval základom...


  • Chalani mi to okomentovali na stretnutí, takže som sa rozhodol posunúť základný odtieň šedej do "vrecoviny"... povedzme že do krémovej farby. Zmenil som prístup v maľovaní (už nie tupovanie ani Vallejo na štetec) a naniesol prvé vrstvy okrových a hnedých filtrov:


  • A takto vyzerá momentálne posledná verzia vzhľadu sedačiek. Asi šesť vrstiev filtrov, ten posledný som nariedil menej v snahe urobiť aj náznak washu. Model stojí na prvopočiatkoch budúcej podložky:


Čo na to hovoríte teraz, páni ? Už sa to konečne podobá na opotrebované plátené sedačky ?

Komentáre

Matej "KaVečko" Paluda napísal(a)…
Teraz sa mi tie sedačky páčia oveľa viac ako boli predtým. Takto je to OK presne podľa môjho gusta, nechal by som to takto.
Vrabec napísal(a)…
Tiez si myslim ze teraz je to v pohode podla predstav vseobecnej verejnosti : D
Dark Tower napísal(a)…
Tie sedačky vyzerajú fajn. Čo sa techniky týka, určite by sa ti lepšie robilo drybrushom, než tupovaním. V kombinácii s blendingom, či layeringom sa dajú porobiť fajné prechody aj dojem zašpinenia, opotrebovania presne v miestach kde potrebuješ a s rôznou intenzitou. Podobný zašlý efekt som robil na jednom náhrobnom kameni, je to síce o inom, ale princíp techniky maľovania je použiteľný... V každom prípade, sedačky vyzerajú fajn, ešte by som možno pridal nejaké fľaky (sadne si mokrý a zablatený vojak, šplechne voda z mláky ...).