Rýchlovka: Gaz-67B Tamiya 1/48 - fading, filtre a wash

Po dlhšom čase a zistení, že "rýchlovku" som opäť nezvládol (týždňová choroba ma uzemnila a k tomu obava, že sa mi choroba vráti, pretože som, neuveríte, ochorel počas štvorhodinového striekania gazika!! - toto je na dlhý príbeh, ako ochorieť z modelov) sa vraciam späť aj s fotkami, ako pokračuje experiment s colour modulation.
Gazik je nastriekaný lesklým lakom, na to išli dekály, potom Mark Softer a po riadnom vyschnutí opäť lesklý lak priamo na dekály, v hrubšej vrstve, aby nebola vidieľ hrúbka dekálov. Posledná príprava bol pololesklý lak na celý povrch a potom už iba fading - biela, neapolská žltá, umbra prírodná a zem zelená česká. Svetlé bodky hore, tmavé dole, štetec namočený do Humbrol riedidla a celé som to rozpatlal sťahovaním a tupovaním:



Po dvoch dňoch schnutia som dal niekoľko vrstiev filtrov z rôznych zmesí olejových farieb, väčšinou v odtieňoch zelenej a hnedej. Opäť riedené riedidlom Humbrol, ale vyskúšal som aj MiGove riedidlo na washe. Žiaden zásadný rozdiel som si nevšimol, ale budem skúšať a porovnávať ďalej. Jediné, čo som si všimol, bolo správanie sa olejovej farby Umbra prírodná od Umtonu - jej pigment je dosť hrubý a na povrchu zanecháva dosť výrazné stopy. Doteraz som si myslel, že by to mohlo byť tým riedidlom Humbrol, že sa v ňom dobre nerozpustí, preto som vyskúšal MiGove riedidlo a ani to nepomohlo. Až mi nakoniec Béďo povedal, že konkrétne táto farba od Umtonu je nepodarená a že jemu robí presne to isté. Aj wash som urobil touto umbrou, hneď po poslednom filtri ešte za vlhka. Keď sa na svoje modely pozerám spätne, tak som asi našiel príčinu, prečo sú také "zašpinené" viac ako by som chcel... Takže farba pôjde von oknom a pohľadam nejakú náhradu... Tu sú fotky modelu po prekonaní všetkých tých olejov:




Pridal som lano na predok vozidla, prístroje na prístrojovom paneli ešte nie sú namaľované, pokračovať budem farbením detailov a chippingom - trošku odrenín, škrabancov a potom nejaký ten prach...

Komentáre