"Rýchlovka" - skupinová rýchlostavba modelov

Máme tu ďalšiu rýchlovku - stavba modelu bez veľkých úprav (ten nešťastný AMS...), prplaní sa a otvorených interiérov. Cieľom je urobiť peknú, nesúťažnú krabičku v obmedzenom čase, zvyčajne 2 týždne. Druhotný cieľ je pokus o zníženie počtu nepostavených modelov poskrývaných po celom byte na akceptovateľnú úroveň niekoľkých kusov - síce je to nemožné, ale za pokus to stojí... Zaujímavé oživenie tohto pokusu je to, že sa u nás v klube najde viac takých bláznov, ktorí sú ochotní robiť rýchlovku v rovnakom čase a po jej skončení všetkým ukázať, kto ako uspel.
Pôvodná myšlienka nie je naša, našli sme ju na nejakom diskusnom fóre, kde to bolo nazvané "týždňovka", pretože ľudia robili lietadlo 1/72 za týždeň a svoj postup fotograficky dokumentovali na webe, takže čumilovia to hneď všetko komentovali. Extrémnu podobu má zase "Kamikaze Cup", ktorý je myslím súčasťou nejakej modelárskej súťaže v Čechách - cieľ je kompletne postaviť model za 24 hodín... Toto spomínam len ako pikošku, ako ďaleko ľudia vedia zájsť...

No a teraz k našej rýchlovke - postavíme si model v čase asi 2 týždne, predlohu a stavebnicu si každý vyberie podľa svojho uváženia a začneme a skončíme približne v rovnakom čase.
V tomto "kole" sa zapojili Kávéčko, Vrabec, Béďo a ja, všetci s pozemnou technikou v rôznych mierkach. Neviem, či budú chalani dokumentovať priebeh na ich blogoch, ja sa o to pokúsim, nech majú ostatní lepšiu predstavu, ako to beží v reále.

Moje prvé rozhodnutie (okrem súhlasu "áno, idem do toho s vami") bola stavebnica -> Gaz-67B od Tamiye v mierke 1/48.

Tu sú dôkazy, že som model otvoril tesne pred stavbou:


Kováky od Haulera som v Prahe nekúpil, takže staviam bez nich, drobné doplnky si urobím podľa fotiek z Internetu a výkresov z časopisu M-Hobby.
Začal som v nedeľu večer a plánujem na ňom pracovať po večeroch tak hodinku-dve, pokiaľ sa dá každý deň.

Komentáre