Slovenské letectvo a modelárske klebety

Počas súťaže Beskyd Kit Show 2008 v Kopřivnici som mal možnosť si osobne overiť publikované informácie a plány o modeloch, z ktorých sa dajú postaviť lietadlá SVZ alebo SLeS.

RS Model
Mne osobne tie reziny nejak moc nesedia a keď RS model začal robiť aj plastové veci, nedalo mi sa nahlas spýtať: "Urobíte aj Pragu E-241 v plaste ? Rezinová je mimo produkcie, plastiková Praga E-39 je super, nedala by sa aj tá 241-ka ?" A odpoveď ? "Skúste sa ešte chvíľu pýtať, ak sa pridá aj niekto iný, možno bude aj z plastu". A dočkal som sa, bude aj z plastu...
  • Praga E.241 - Videl som zatiaľ len pripravené dekály, obsahujú 3 verzie SVZ (zelená a dve strieborné). Do septembra bude vraj aj stavebnica, takže E-Day to istí. Paráda!
  • Zlin Z-XII so zatvorenou kabínou - moc som sa neinformoval, keďže už mám skoršiu celorezinovú stavebnicu, v každom prípade sú plastové výlisky takmer identické ako pôvodné odlievané diely. Drobný problém je so slovenskými dekálmi - v stavebnici chýbajú, pretože RS models chcel ponúknuť iné označenia ako v rezinovej stavebnici (tam je označenie OK-NAE)... takže si musíte pomôcť sami...
  • Zlin Z-XII s otvorenou kabínou je hotový, bohužiaľ slovenské dekály s označením OK-NAL som nevidel na vlastné oči, pretože budú podľa slov pána Schneidera hotové o niekoľko dní. Takže super, nemusím kupovať rezin, počkám si na ModelBrno.
  • Zlin Z-212 - videl som iba stavebnicu čs. verzie, takže som zvedavý, či bude aj slovenská verzia (vraj bude), pretože doteraz som nevidel žiadne fotografie slovenských Z-212... nechám sa prekvapiť...
Každá stavebnica obsahuje planžetu s najzákladnejšími kovovými dielmi (palubné dosky, pedále, upínacie pásy), fólia s prístrojmi, lisované čire diely (!) a rezinový odliatok krytu motora. No nekup to...

AZ Models (Legato)
Situácia v Legate je veľmi podobná - rezinové modely nahrádzajú plastikovými pod novým názvom AZ Model. Čo je pravdy na pripravovanej limitovanej 1000 kusovej sérii čs. lietadiel ? Všetko - už v septembri by mala byť Avia Ba-33 aj so slovenskými dekálmi. K videniu bude na jeseň počas akcie E-day v Prahe. Pán Muzikant ma však potešil, keď mi opísal predpokladaný obsah krabičiek - jednoduché kováky (palubná doska a upínacie pásy - bonus od Eduardu za výrobné ceny ako podporu v propagácii čs. letectva) a možno k tomu aj nejaký malý odliatok. Kvalitu plastikových dielov som zhodnotil na aktuálnych novinkách (Gloster Gauntlet) - sú super. A ešte bonus - všetky vraj budú stáť 149,- Kč. Do budúceho roka sa chystajú aj také veci ako Letov Š-218, Be-555 "SuperBibi" či Be-50. Dúfam, že budú aj v slovenskej dekálovej verzii...
Btw, zaujímavé je, že katalógové označenie stavebníc tejto limitovanej série je "AZ MODELS basic".

Už to vidím tak, že bude veľmi úspešná modelárska jeseň.....

Komentáre