AS-90 dokončený a na podložke

Podložku som vyrobil z modelovacej hmoty tvrdnúcej na vzduchu (cez noc), ktorú som kúpil v prvom papierníctve po ceste. Dá sa dobre tvarovať, je mäkká, celkovo práca s ňou je veľmi pohodlná. Zabudol som však urobiť dostatočne hlboké otvory pre húfnicu tak, aby bolo znázornené jej zaborenie v piesku, keďže stojí v palebnom postavení, preto som na druhý deň musel vybrúsiť ryhy pre pásy. Povrch z modelovacej hmoty je skutočne pevný, tvrdosťou je asi na tom rovnako ako dvojzložkový tmel.
Na povrch som natrel vrstvu zriedeného disperzného lepidla, nasypal jemný piesok, pridal väčšie kamienky a celok zalakoval kvôli väčšej odolnosti voči odieraniu. Povrch som nastriekal odtieňmi žltej a pieskovej (Lifecolor), naniesol pigmenty a nakoniec som skúsil jemný drybrush krémovou na kamienkoch.

Mal som ešte predstavu poukladať na zem za húfnicu pripravené projektily a po bokoch vozidla pohádzať nejakú batožinu osádky, ako je to vidieť na fotkách z Iráku, ale už na to nebol čas a ani sa mi moc nechcelo, zatiaľ stále beriem podložku len ako druhotný doplnok ku modelu.
Možno pri budúcej dioráme pridám o niečo viac takýchto detailov, trochu to oživím, uvidíme...

Tu sú teda záverečné fotky - model je posadený na podložku:

Komentáre