AS-90 - povrchová úprava hotová

Po viac ako dvoch týždňoch som si konečne našiel čas aj na modely, takže môžem dopísať starší príspevok o dokončení povrchovej úpravy. Model húfnice je už síce kompletne dokončený a absolvoval úspešnú premiéru v Kopřivnici, ale toto mám v blogu rozpísané už dlhší čas, tak šup s tým na verejnosť...

Druhá časť zoznamu "fínt" inšpirovaných MiGom, ktoré som postupne aplikoval na povrch húfnice:
- chipping - hrany, škrabance tmavou šedou syntetikou.

- chipping vo forme stekancov. Na fotke sú vidieť najmä na čelnom štíte podvozku, inak sú po celom povrchu vozidla.

- drybrush - túto techniku MiG moc nepoužíva, považuje ju za zastaralú. Ja som ju použil iba pri zvýrazení hrán výstroje na veži (vaky, guľomet), na lane a podobne a aj to veľmi jemne.

- dusting - predprášenie, veľmi nariedenou Tamiya Buff. Treba s ňou robiť veľmi jemné vrstvy, inak potlačí predchádzajúce efekty na povrchu. Mne to na motorových krytoch trochu ušlo, ale bolo to aj tak trochu úmyselne - potreboval som odstrániť niektoré nepodarené odreniny a na povrch som vybehol s liehom ako "čistidlom". Bohužiaľ lieh (denaturák) zanecháva lesklé fľaky, takže povrch dostal matno-lesklé mapy. Preto som to riešil silnejším predprášením v snahe zmatniť povrch a teraz sú motorové kryty také aké sú...

- pigmenty (kolesá, podvozok, hlaveň) - pieskové pigmenty sú na pásoch a na kolesách, čierny pigment na úsťovej brdze a miežkach motorového priestoru.

- pásy, tu som sa trošku potrápil a aj tak nie som moc spokojný s výsledkom. Stredne šedou farbou som natrel celé pásy a čierno-šedou gumené časti (kolesá, články). Potom som naniesol pieskové pigmenty v podobnom odtieni ako mala byť podložka... akurát som ich naniesol asi v moc tenkej vrstve, takže pri ich fixácii riedidlom sa zmyli a po vyschnutí zostali iba nepravidelné fľaky. Nabudúce skúsim hrubšiu vrstvu a najmä nefixovať ich za vlhka. Alebo vymyslím niečo iné 8-))

Ďalší príspevok bude teda už komplet dokončený model na podložke.

P.S. Pripájam nejaké fotky strojov z Kuvajtu, kde je vidieť, ako moc sa povrch v púšti odieral.

Sú však vidieť aj celkom čisté stroje:

takže rozhodnutie o povrchovej úprave je čiste na nás... a ja osobne som si chcel vyskúšať opotrebovaný stroj...

Komentáre