Horch 108 & 20mm Flak 30 - podložka pod model

Počas celkom príjemného odpočinku cez vianočné sviatky som sa občas dostal aj ku modelom. Dúfal som, že toho bude viac, ale nejak nevyšlo... Navyše som skákal od modelu k modelu, takže dohromady som nič nové nedokončil. Jedine túto podložku:



To drevo nie je drevo, je to z plastu zlepená doštička, olepená fóliou na nábytok, ktorá mi zostala z úprav kuchynskej linky. Podklad je zo sádry, ktorú som naniesol na kus kartóna, aby lepšie preschla a zároveň sa dala neskôr preniesť na drevenú podložku. Uvažoval som totižo nad fintou, že by bola sádrová vrstva odnímateľná, takže by som mohol drevenú podložku podľa potreby použiť aj pod iné modely (na výstavách). Bohužiaľ pri manupulácii som sádrový odliatok nechtiac zlomil, samozrejme až keď bol celý hotový, aby bola škoda čo najväčšia 8-(, takže tento nápad zatiaľ nepovažujem za moc šťastný.
Na sádre je vrstva Herkulesu posypaná prachom z antuky. Po dlhom hľadaní niečoho vhodného a jemného na napodobenie piesku som našiel antuku (do zeminy pre kaktusy). Jemný prach, ktorý som chcel pôvodne vyhodiť, sa mi celkom pozdával, tak som ho pokusne použil. Kamene sú hrubšie zrná antuky. Zo sisalového vlákna som nastrihal zopár kúskov a prilepil ich Herkulesom v snahe napodobniť úbohu vegetáciu v púšti. Potom som celok nastriekal nejakou pieskovou farbou Vallejo, vegetáciu natrel hnedou Lifecolorkou a svetlou olejovkou vytieňoval hrany, najmä na kameňoch.

Som celkom spokojný s výsledkom, aj keď ešte budem musieť niečo vymyslieť s tou manipuláciou a lámaním...

Komentáre