Horch 108 & 20mm FlaK 30 - fotky zo stavby

Ďalší pokus o rýchlu stavbu som chcel realizovať na stavebnici Horch 108 & 20mm FlaK 30 od MAC Distribution, ako som už avizoval skôr. Dosť rýchlo som to však aj oľutoval - výlisky sú typický short-run, návod nejasný, musel som si vypomáhať fotkami skutočných strojov (toto zvyčajne pri "rýchlovke" nerobím), veľa dielov vyžadovalo začistenie a dokonca jeden z blatníkov som musel z vnútra vyfrézovať, pretože nemal správny kruhový tvar a nedalo sa do neho umiestniť koleso. Po nejakom čase som sa teda musel rozlúčiť s myšlienkou na skoré dokončenie. Ani plánovanú účasť v tématickej súťaži "Desert Warfare" na Braille Scale Monthly Competition som tým pádom nestihol. Preto som si stanovil nový cieľ - dokončiť ho na plánovanú Plastikovú Zimu 2007 v Bratislave (24.11.2007).

Keďže model je už hotový, spätne popíšem pár komentárov zo stavby.

Nepoužil som skladaciu strechu, pretože bola príliš veľká a navyše vyzerala nereálne. Minimálne zmeny som urobil aj v interiéri. Kovové diely zo stavebnice su pekné a na 100% využiteľné, len v mojom prípade som vynechal stierače. Celkom sranda bola nalepiť rovné a tvrdé kováky na kryt motora zo strán, ktoré mali oblý tvar. Pozor na zadnú ŠPZ - návod prikazuje prilepiť ju hore nohami.
Navyše som pridal svetlomet Notek (JK rezin), oceľové lano Karaya, lopatu od Armo, rôzne stočené plachty (TP model, Pavla,...), kanistre Pavla a vyrobil som zopár detailov - novú tyčovú konštrukciu zloženej strechy (Evergreen) som "zabalil do plachty" z Miliputu a čelné sklo do cigaretového papiera. Na ťahaný vozík som pridal pár drobností z plastu. No a samozrejme som dopasovával nepresné diely, našťastie až tak veľa ich nebolo.



Vozík z FlaKu som nechal prázdny, na fotkách z Afriky som mal pocit, že aj na ňom bolo niečo naložené, ale nepodarilo sa mi zistiť podrobnosti. Až teraz, s odstupom týždňa som sa dozvedel, že to môže byť napríklad klasický drevený vozík Sd.Anh.21, kopcovito zaplnený. Škoda, ten by sa dal nejak vyrobiť.
Tu sú fotky modelu pred striekaním, nakoniec to nevyzerá až tak zle, zanadával som si len chvíľami...


Komentáre