Horch 108 & 20mm FlaK 30 - povrchová úprava

Počas povrchovej úpravy som stihol urobiť iba jednu fotku, keďže progres bol dosť rýchly. Celý model som nastriekal tmavošedou PanzerGrey od Lifecolor (v skutočnosti RLM66) a naň som dal lesklý lak Vallejo. Moja predstava bola, že na takýto lesklý povrch voľne nastriekam pieskovú farbu a potom ju na viacerých miestach jemne zoškrabem dúfajúc, že lesklý podklad mi to zoškrabávanie uľahčí. V prípade farieb Lifecolor takýto postup celkom spoľahlivo funguje. Ja som však v rámci testovania použil pieskovú Vallejo a s prekvapením som zistil, že sa tak ľahko zoškrabať nedá.

Zopár ďalších detailov
  • znaky palmy som zamaskoval Maskolom (výsledok nič moc)
  • olúpanie a škrabance som urobil tupovaním PanzerGrey (syntetická Agama), skúšal som aj molitan, ale bolo to hrubé. Maľovať škrabance sa mi neosvedčilo, viď Sd.Kfz.261
  • vyfarbil som detaily, najmä interiér
  • lesklý lak kvôli washu a drybrushu
  • wash olejkou
  • drybrush svetlošedou v interiéri a na kanóne a nejakou zelenohnedou na plachtách
  • výnimočne aj matný lak
  • použil som aj dosť pigmentov, za mokra na kolesách, za sucha v interiéri, fixovaný Tamiya riedidlom.
Na súťaži - podložku som narýchlo vyrobil zo sádry a napatlal som na ňu nejaké svetlé pigmenty. Momentálne však skúšam urobiť podložku serióznejším spôsobom, takže bude mať štruktúru púšte, kamene, možno aj vegetáciu a tak... Ak sa mi vydarí, nafotím a zase niečo spíšem.

Komentáre