Opel Blitz dokončený

Niekoľko hodín záverečných prác na Opli je za mnou a model je hotový. Víkend mi trochu nevyšiel z časového pohľadu (iba nedeľné poobedie) a ešte k tomu som štyri hodiny zabil brúsením nového predného sklíčka... V stavebnici boli číre diely veľmi hrubé, tak som sa rozhodol, že si z fólie urobím nové. "Hádam to nebude až taký problém." Brúsenie a dopasovanie každého nového okna ma stálo asi 30 minút, pričom predné okno až 3 hodiny. Totižto prvé predné sklíčko po hodine brúsenia mi tak nešťastne spadlo do vnútra kabíny, že sa zošmyklo za sedadlá a ani po dlhom a vyčerpávajúcom boji sa mi ho nepodarilo odtiaľ vytiahnúť. Naopak, nechtiac som ho zatlačil ešte viac za sedadlá... Takže opakovaná výroba sklíčka mi nakoniec zabrala spomínané 3 hodiny.
Po nafarbení detailov (náradie, zrkadlo), povrchových šklabancoch a pár hrdzavých stekancov som celý povrch modelu nastriekal veľmi nariedenou farbou Tamiya Buff. Potlačil som tak pomerne vysoký lesk povrchu a trochu zjemnil niektoré výrazné kontrasty.
Posledné lepenie bolo prilepenie dverí cisterny. Neviem na čo je prvá dvojica dverí, tak som ich prilepil podľa fantázie, zadné dvere sú otvorené takmer na maximum, podľa fotiek.
Ako úplne posledný krok stavby bolo nanesenie rôzne hnedých pigmentov. Na kolesá a podvozok išli za mokra, zvyšok za sucha. V tomto bode som si najviac uvedomil, že model nie je za čo chytiť, pretože aj prachová farba Tamiya aj pigmenty na povrchu nedržia dobre a hneď je vidieť každý odtlačok prstov. Musel som ich niekoľkokrát dávať dole, ale aj tak časť z nich na povrchu zostala. Preto som sa rozhodol model dočasne pripevniť na podložku tak, aby som ho nemusel chytať za povrch a zároveň ho mohol v kľude dokončiť. Toto ma viedlo ku poslednému kŕču predstavivosti - umiestniť Opla do diorámy s kúskom letiska, na ktorom je Me 163 tesne po pristáti ťahaný ku hangáru, kde stojí pripravená cisterna s T-Stoff... No nebolo by to super ??

Komentáre

miro_m13 napísal(a)…
Zdar ... náhodne som sa sem presurfoval cez Schwimmwagen :-D Bude aj Schwimmwagen, alebo sa niekedy preň stavím ?
Roman Pieron napísal(a)…
Zdar Miro, hadam sa raz dockam aj toho Schwimma... ostal nedotknuty v stavebnici, ked som robil Opla, nebola na neho chut, ale clovek nikdy nevie, kedy to na neho pride, takze ho necham este trochu vyzriet 8-))
miro_m13 napísal(a)…
... myslel som si :-)

(tiež by som nepustil ... ale tou 72´kou si ma trochu nakazil, ... tak zničím niečo iné :-D