Horch v Afrike od MAC Distribution

Predbežne som začal uvažovať, že by som sa pokúsil pridať ku stavbe modelu na "súťaž" organizovanú skupinou Braille Scale na Missing Linx, tentoraz na tému "Desert Warfare". Preto som vytiahol zo skrine nedávno kúpený model Horch 108 & 20mm Flak 30 od MAC Distribution (1/72) a začal som nad ním kumštovať. Predstavuje Horcha niekde v Afrike, takže tématicky sedí, navyše kanón na krobe mu dáva črty exotiky.

Bohužiaľ pri browsovaní na Internete som si uvedomil, že model nie je správny. Podľa zopár dostupných fotiek je vidieť, že na korbe nie je FlaK 30 ale FlaK 38. A to je dosť rozdiel. Ono totiž MAC Distribution vyrobil stavebnicu skôr, ako začal lisovať FlaK 38, takže zrejme sa dopustil omylu z nedočkavosti.

Nie je ani jasné, akým spôsobom je kanón upevnený na korbe. Pravdepodobne na nejakej základni položenej nad sedadlami. Dá sa to dedukovať podľa toho, ako stojí (kľačí) obsluha kanóna. Niektorí modelári pri tomto modeli (konverzia, Tamiya 1/35) robia podstavu drevenú, niektorí kovovú. Bez ďalších fotiek je toto asi iba na fantázii modelára.
Takže záver po debate s Béďom (pri úvahe, že nebudem kupovať ďalší model FlaKu 38) - Horcha urobiť tak, že FlaK 30 bude za sebou ťahať na vozíku. Model tým pádom stratil dosť na čare a kráse, preto som ho zatiaľ odložil a začínam uvažovať, čo ďalej s tou "Desert Warfare"....

Komentáre

Anonymný napísal(a)…
tak jsem prolezl ruzna fora a toto by te mohlo zajimat:
http://modelforum.upce.cz/forum/viewtopic.php?t=16041
je tam foto horcha z Flakem 30
Anonymný napísal(a)…
hmmm, anonymni prispivatel jsem ja