MSM-03C Hy-Gogg (Bandai 1:144)

 Mobile Suit Gundam

MSM-03C Hy-Gogg

Bandai, 1:144

dokončené: 08/2012

Úvod

Hy-Gogg bola Zeonská obojživelná bojová jednotka, vylepšujúca svojho predchodcu MSM-03 Gogg. Vďaka sklápacím ramenám bola rýchlejšia pod vodou a dodatočný jednorázový jet pack na chrbte zase umožňoval krátke lety vzduchom. Najvýznamnejšia akcia jednotiek Hy-Gogg bol útok na arktickú základňu EFF počas One Year War (U.C. 0079), napriek tomu skončila neúspechom.

Stavba

Stavebnica je staršia, zo série High Grade (HG), takže niektoré kĺby v končatinách sú z PVC a niektoré z ABS. Tieto sa však časom rýchlo opotrebujú, takže dlhé ramená časom budú padať k zemi. Diely majú len základné povrchové detaily, súčasťou je aj zopár jednoduchých samolepiek.

Model som staval v rámci skupinovej stavby Amphibious Mobile Suit na ModelForum.cz. Rozhodol som sa pre väčšie množstvo zmien, keďže diely vyzerali príliš hladko a chcel som skúšať nové veci. Zároveň som priebeh celej stavby publikoval na viacerých ázijských modelárskych fórach, kde som dostával veľmi veľkú podporu, na rozdiel od modelárskej komunity v našich končinách.

Stavebné úpravy spočívali v pridávaní drobných detailov (biela farba), nové rytie, výroba vnútorných detailov, zabudovanie LED do kokpitu a pridal som aj niekoľko drobných dielov od Kotobukyia, séria M.S.G.








Povrchovka

Ponechal som pôvodnú modrú schému, ale použil som 2 odtiene. Detaily sú biele a červené. Dekály sú zmesou custom od Samuel Decals a iných Gundam dekálov. Patinu je mierna, keďže sa jednalo o stroje, nasadené len v jednej akcii a aj to vo vode.



Ďalšie fotky












Roman Pieron, 2021

Komentáre